|
|
Programma ‘Teaching the Teacher the 6-step’ NVKFB (concept) Het 6-step-model voor Farmacotherapieonderwijs 6 december 2024 in Huize Heyendael te Nijmegen 09.15 - 09.30 Ontvangst in de Marijnenkamer 09.30 - 10.00 Inleiding over de 6-Step Jelle Tichelaar 10.00 - 10.30 Inleiding over P-scribe: verleden, heden en toekomst Adriaan van Doorn 10.30 - 12.00 Workshop ronde 1 12.00 - 13.00 Lunch (staat klaar bij het koffie apparaat) 13.00 - 14.30 Workshop ronde 2 14.30 - 14.45 Pauze 14.45 - 16.15 Workshop ronde 3 16.15 - 16.30 Evaluatieformulier invullen, uitreiken certificaten en afsluiting. Workshop 1: Hoe geef je feedback aan studenten die een gesprek volgens het 6-step model met de patiënt voeren? R. Atiqi locatie: Marijnenkamer, begane grond Workshop 2: Hoe geef je feedback aan studenten die een gesprek volgens het 6-step model met de patiënt voeren? F. Vanmolkot Locatie: Jachtkamer, begane grond Workshop 3: Hoe kan je de 6 step in het onderwijs gebruiken? B. Schouwenberg/C. Kramers Locatie: Calskamer, begane grond Workshop 4: Hoe gebruik je de 6 step in de kliniek? Jelle Tichelaar locatie: Hermesdorfkamer, 1e verdieping Hoe geef je feedback aan studenten die een gesprek volgens het 6-step model met de patiënt voeren? Workshopdocenten: Roya Atiqi en Floris Vanmolkot Doelgroep: Personen die farmacotherapieonderwijs geven en ontwikkelen. Leerdoelen: Geven van feedback als docent met de 6-step als leidraad naar aanleiding van directe observatie van een rollenspel (behandelgesprek tussen patiënt en arts) waarin studenten de rol van patiënt, arts en observator op zich nemen. Beschrijving: U oefent achtereenvolgens met verschillende rollen (patiënt, arts, observator en docent) tijdens twee rollenspellen waarin een behandelgesprek wordt gevoerd. Directe observatie en het geven van feedback staan hierbij centraal. U maakt op deze manier kennis met een vorm van farmacotherapieonderwijs die de klinische praktijk dicht benadert en aan verschillende Geneeskunde-faculteiten in Nederland en Vlaanderen wordt toegepast. Voorbereiding: U krijgt vooraf twee 6-step casus en een beschrijving van de twee rollen (patiënt of arts en observator of docent) die u krijgt tijdens de workshop. Vooraf bereidt u zich inhoudelijk voor op de twee 6-step casus (invullen van de 6-step) en de rol die u in de rollenspelen op zich neemt. Workshop 3: Hoe kan je de 6 step in het onderwijs gebruiken? Workshopdocent: Bas Schouwenberg Doelgroep: Personen die farmacotherapieonderwijs geven in het geneeskunde- en farmaciecurriculum Leerdoelen: In deze workshop leert u aan de hand van een door u zelf ingevulde 6-step hoe de 6-step ingevuld kan worden bij een specifieke casus. Daarnaast leert u hoe u aan de hand van ingevulde casuïstiek onderwijs kan geven over het correct toepassen van de 6-step. Beschrijving: Deze workshop bestaat uit twee onderdelen. 1. U hebt zelf bij een tweetal casus de 6-step ingevuld in Pscribe. De door cursisten ingevulde casuïstiek wordt gebruikt om te bespreken op welke verschillende manieren een 6-step bij een specifieke casus ingevuld kan worden en wat de voor- of nadelen van verschillende benaderingen zijn. 2. Eén cursist brengt zijn 6-step. Een andere cursist treedt op als docent. In dit deel van de workshop wordt feedback gegeven op hoe er onderwijs gegeven kan worden en wordt besproken wat voors en tegens van verschillende manieren van onderwijs geven zijn. Voorbereiding: U hebt bij een tweetal casus in Pscribe de 6-step ingevuld. |
|
Terug naar het overzicht |
Mijn NVKFB |
Welkom bezoeker |
Login vergeten? |
Wachtwoord vergeten? |
Aanmelden als lid |